CSR: What’s In For Small Businesses?

19/01/2012 at 07:11 1 comentario

Here are some prejudices concerning CSR/Sustainability and Small and Medium Enterprises (SME):

  • Sustainability is for big companies
  • Sustainability is too expensive
  • Sustainability requires too many resources
  • Sustainability is marketing, we cannot afford marketing campaigns
  • We are far too few people, we don’t need social responsibility

These are some of the opinions I have to counterback when I explain sustainability to friends, relatives or even owners of small businesses. Most of them look at me skeptical and surprised. Their looks say “Small businesses have enough to do trying to survive in the current situation, they dont have time to think about social responsibility or sustainability”. However, the expression on their faces changes as soon as I start talking about the benefits of a sustainable strategy for a SME. SME are in fact open for CSR, as I explained in a previous post.

Which one is the most important benefit for a SME that engages in CSR/Sustainability? Take the poll!

Entry filed under: Corporate Social Responsibility, Sustainability. Tags: , , , , , , , .

Sustainability Trends In 2012: Predictions Or Wishful Thinking? CSR: A Survival Tool For SMEs

1 comentario Add your own

Deja un comentario

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Juan Villamayor

Consultor en Responsabilidad y Sostenibilidad Empresarial (RSE). Economista y MBA radicado en Barcelona, con un perfil eminentemente internacional.

Es posible generar más valor mientras se aplican principios éticos. Al final todos salen beneficiados: las empresas, la sociedad y el medio ambiente. Eso es lo que yo llamo "Negocios Con Sentido Común".

Página web de Juan

Feeds

Introduzca su dirección de email para suscribirse a este blog y recibir notificaciones por email cada vez que se publique un nuevo artículo.

Únete a otros 3.702 seguidores

Artículos anteriores


A %d blogueros les gusta esto: